Rehtorit – Millionääri

Miksi mulle aina käy näin? Vuosikausien metsästyksen jälkeen sain viimein tällä viikolla Rehtoreiden Millionäärin hyllyyni. Ja heti just samantien tuli uutinen, että ko. levy julkaistaan uudelleen bonusbiiseillä varustettuna. Mikään ei kannata. Koskaan ei voi voittaa. Elämä on. No, pitäkää uudelleenjulkaisunne, minulla on aito, vintagearvoltaan mittaamaton alkutuote, häh häh hää. Sitä paitsi niissä bonusbiiseissä ei ole kuin ehkä pari meiksille uutta biisiä, koska sain jo aiemmin hommattua Frankenstein-sinkun. Häh häh hää. Ei siis harmita, ei. Yhtään. Sha-la-la-la-la.

Millionäärihän on tietysti loistava. Juuri sopivaa kamaa ikuisesti teini-ikäiselle. Tässä vaiheessa laulajana toimi Pete Pajunen, jonka punkrockärinän olen kehunut blogissani jo kerran pari aikaisemmin. Millionäärissä on ramopopainekset kohdillaan. Sanoitukset ovat tiiviitä, tehokkaita paketteja (mun baby tykkää musta eikä se oo ihmekään; tänään en muista ikääni, mä menetän pääni, kun levyjä kuuntelen ja käyttäydyn typerästi; nyt mä oon poikki, mä oon kanttuvei, nyt ei mikään toimi jne.), kertosäkeet jäävät päähän (kääk kääk, Ankkalinnassa on hermot pinnassa; paha luutnantti ei esitä virkamerkkiä, ei kuuntele sun änkytyksiä; yritäs olla laulamatta mukana; rock and roll unelmat toteutuu jne.), kitara sahaa, saksofoni soi, urutkin, laulu kulkee.

En minä tiedä miten hyvänmielen rockmusiikin pitäisi yhtään tämän kummempaa olla. Homma toimii ja fiilis on melankolisen iloinen.

Vaikka teidän kaiken mitä pitääkin ja vaikka meillon kaikkee, meillon kaikkee, niin pari pientä toivetta minulla vielä on:
1) Kun sais joskus Hiljaa! -levyn jostain
2) Kun 70-luvun Vihanneksilta tulis uus levy

Tietoja Mika

Keski-ikäinen teini-ikäinen, jota kiinnostaa jaaritella levyistä, kirjoista ja välillä muustakin tarpeellisesta.
Kategoria(t): Kuuntelemista. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

2 vastausta artikkeliin: Rehtorit – Millionääri

  1. Michka sanoo:

    Varmat lähteet tietävät kertoa, että noista toiveistasi jälkimmäinen on jo aika lähellä toteutumistaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s